Autor rozprawy korzysta z teorii i praktyki pedagogicznej, psychologicznej i duszpasterskiej, by ukazać rolę Kościoła w integralnym rozwoju młodzieży. Okazuje się bowiem, że mimo wielkich osiągnięć nauki, badacze nadal poszukuj ą bardziej adekwatnych do współczesnych czasów i skuteczniejszych narzędzi oraz sposobów wdrażania nowych idei duszpasterskich w celu osiągnięcia jak najbardziej wszechstronnego rozwoju współczesnego człowieka. Na podstawie literatury przedmiotu oraz przeprowadzonej analizy badań empirycznych podjął on próbę wskazania kilku udanych propozycji duszpastersko-pastoralnych, np. udziału w rekolekcjach, ruchach i stowarzyszeniach religijno-społecznych, poradnictwie psychologiczno-duszpasterskim. Jest to cenna pomoc w dziedzinie metodologii nauk teologicznych i pedagogicznych, zwłaszcza w badaniach nad strukturą przeżycia religijnego i kryzysu religijnego młodzieży, poziomu i powiązań samowiedzy, cech osobowości, niepokoju egzystencjalnego i sensu życia z przeżyciami religijnymi oraz różnych kierunków studiów w odniesieniu do formacji religijnej czy różnych tendencji rozwojowych wobec formacji eklezjalnej.
Rola Kościoła w integralnym rozwoju młodzieży

Zobacz także
Nota o książce
Człowiek staje się w pełni sobą, jeśli realizuje otrzymane od Boga wrodzone potencjalności zarówno na poziomie ludzkim, jak i duchowym. Mimo wielkich osiągnięć nauki, badacze nadal poszukują bardziej adekwatnych do współczesnych czasów i skuteczniejszych narzędzi oraz sposobów wdrażania nowych idei duszpasterskich w celu osiągnięcia jak najbardziej wszechstronnego rozwoju człowieka. Na gruncie poszukiwań naukowych zauważa się nadal brak szerszych opracowań dotyczących sposobów realizacji misji i posłannictwa Kościoła w tej dziedzinie. Wynika to m.in. z tego, że Kościół, troszcząc się o dobro człowieka, ciągle musi odpowiadać na znaki czasu i podejmować konfrontacje z aktualnymi warunkami społeczno-ekonomicznymi danych społeczeństw, nowymi odkryciami naukowymi oraz wymaganiami rozwojowymi człowieka. Autor rozprawy, na podstawie literatury przedmiotu oraz przeprowadzonej analizy badań empirycznych, podjął próbę wskazania kilku propozycji duszpastersko-pastoralnych, które mogłyby posłużyć integralnemu rozwojowi człowieka. Dotyczą one m.in. udziału w rekolekcjach, organizacjach religijno-społecznych, poradnictwie psychologiczno-duszpasterskim.
Recenzje i opinie
Szczegółowe dane
Twoje produkty
Twój koszyk jest pusty.